woensdag 5 maart 2014

Game Drives!

Hallo allemaal!

Ik ben hier pas 3 dagen maar het voelt al als een eeuwigheid. Iedereen is echt superaardig en altijd bereid om te helpen. Het heeft gisteren alweer de hele dag geregend, het is een paar uurtjes droog geweest. In die paar uurtjes ben ik natuurlijk verbrand.. waarom ook niet.

Ze hebben hier een soort schema wat ze elke week aanhouden. Elke maandag zijn we de hele dag op stal en gaan we rond een uur of 4 naar huis. Op dinsdag, woensdag en donderdag zijn we 'sochtends op stal en gaan we 'smiddags naar huis. We hebben dan een paar uurtjes vrij en om 4 uur vertrekken we met de auto op game drive. Elke vrijdag zijn we sochtends op stal en dan zijn we smiddags gewoon vrij en kunnen we ons eigen ding doen. De meeste studenten gaan savonds uit. Zaterdag en zondag is er tijd voor excursies en kun je lekker uitslapen en doen wat je wil.

Laat het me even uitleggen. In het plaatsje waar ik nu ben, Hoedspruit, hebben ze twee reservaten (waarschijnlijk nog wel meer maar daar kom ik niet) waar we komen. Het reservaat bij de stallen heeft geen gevaarlijke dieren, waardoor je gewoon met je paard de bush in kan. Ze hebben daar geen olifanten, leeuwen, neushoorns, luipaarden en bavianen enzo. Het reservaat bij de bushkamp, het Jejane Private Reservate heeft alle dieren. Hier gaan dan met de auto in tijdens de game drives. Ik heb dat gisteren voor het eerst gedaan en het was echt geweldig! Ik heb al zoveel gezien: wildebeesten, waterbuffels, impalas, zebra's giraffes, reebokken, bavianen, een nijlpaard en zelfs een Afrikaanse olifant verstopt tussen de bosjes!

Zoals beloofd heb ik hier voor jullie wat gave foto's die ik gisteren heb gemaakt:

Dit is een soort Afrikaanse vogel waarvan ik de naam vergeten ben.
 
Hier zie je een zwangere waterbuffel
 

 Dit is een wildebeest mannetje die zijn territorium aan het verdedigen was.
 
Persoonlijk vind ik deze foto geweldig! Dit nijlpaard heet Dambo, vernoemd naar een orkaan die er was ofzoiets.
 
Al met al echt een geslaagde dag. Ik vond dat ik al veel had gezien, terwijl de rest het juist vond meevallen. Dus ik denk dat mij nog een hoop staat te wachten.
 
Vandaag begon de dag met een beetje regen. Maar aan de eind van de ochtend was het droog en begon de zon te schijnen. Het was echt ontzettend warm en benauwd door de regen. We hebben ongeveer een halfuurtje in de buitenbak gereden en 'sochtends geholpen met de paarden.
 
Voor mijn stage doe ik een verdiepende opdracht naar olifanten. Dus vanmiddag met onze game drive gingen we op zoek naar de olifanten. Net 10 minuten nadat we waren vertrokken kwamen we twee jonge mannetjes tegen, ik denk een paar jaar oud dus ze waren nog niet helemaal volgroeid. Een goed begin dacht ik, maar de rest van de rit kwamen we echt bijna geen dieren tegen, hooguit een paar impalas en waterbuffels. Ik heb wel een prachtige foto kunnen maken van een African Hawk Eagle, oftewel een Afrikaanse haviksarend.
 
We waren al bijna terug bij de bushkamp en hadden onze zoektocht al een beetje opgegeven toen we ineens weer dezelfde twee olifanten tegenkwamen. Deze keer stonden ze stil langs de kant van de weg te eten dus konden er betere foto's gemaakt worden. En één olifant kwam echt zo dichtbij onze auto, zo ontzettend gaaf! Hij stond maximaal 2 meter bij ons vandaan en maakte zich helemaal groot, het was best wel een beetje spannend haha. Maar daarna ontspande hij weer en liep hij weer weg. Wat een ervaring! Hieronder zie je een foto van de olifant, ik heb niet ingezoomd, dus misschien kun je een beetje een beeld vormen hoe dichtbij hij was.
 
 
Voor morgen zijn de plannen iets anders dan normaal. We gaan nu eerst op game drive en daarna naar de stallen. Maar we vertrekken vroeg, al om half 6!! Zodat we de zonsopgang kunnen zien. Daarnaast zijn jachtluipaarden en leeuwen 'sochtends het meest actief, dus is de kans wat groter dat we ze kunnen zien. Doordat het zoveel heeft geregend is de bush echt ontzettend groen en zit alles vol blad, wat het een stuk lastiger maakt om de dieren te vinden. Maar het is nog steeds ontzettend leuk en gezellig, en ik geniet er echt van. Vrijdag ga ik waarschijnlijk zelfs naar het Krugerpark!
 
Nou, ik ga nu slapen omdat ik morgen zo ontzettend vroeg op moet.
 
Byebye!
 

 

1 opmerking: